Groothuis en Deterink: een samenwerking op vertrouwen, vakmanschap en innovatie
Groothuis Schilderwerken en Kitmontage uit Ootmarsum vierde vorig jaar met trots haar 100-jarig jubileum. Dit resulteerde niet alleen in een onvergetelijk feest, maar ook in de toekenning van het predicaat Hofleverancier, een erkenning die bedrijven kunnen krijgen wanneer ze minimaal honderd jaar bestaan. “We zijn daar nooit mee bezig geweest, maar het is een hele mooie blijk van waardering.”
Sinds 1923 staat Groothuis, dat ooit begon met een fiets met voorop een schilderskist, symbool voor vakmanschap en kwaliteit. Het Ootmarsumse bedrijf heeft twee kernactiviteiten: schilderwerk en kitwerk. “Met het schilderwerk zijn we vooral actief in de regio, bedienen we veel particuliere klanten. De kitactiviteiten richten zich grotendeels op de zakelijke markt en reiken inmiddels landelijk”, vertelt eigenaar Evert Groothuis.
Vakmanschap voert de boventoon bij Groothuis. “Ons doel is om vakmensen in huis te hebben die onze kwaliteitstandaard waarborgen”, aldus Evert. “Daarom investeren we in opleiding en zij-instroomtrajecten. Momenteel onderzoeken we samen met de gemeente de mogelijkheid om statushouders in ons bedrijf te plaatsen. We willen kwaliteit leveren én maatschappelijk betrokken zijn.”
Deterink als waardige partner
De relatie met Deterink gaat al decennia terug. Sinds de oprichting van het financiële advieskantoor in 1991 wordt Groothuis volledig ontzorgd op het gebied van verzekeringen, zowel zakelijk als particulier. “Wij vinden dat Deterink bij onze bedrijfsgrootte en manier van ondernemen past. Er zijn korte lijntjes en alles is overzichtelijk.”
“Ook als ons vaste aanspreekpunt op vakantie is kunnen we erop vertrouwen dat we goed geholpen worden. Zaken worden goed weggezet in de tijd en iedereen is vakbekwaam. We zoeken altijd naar partners die ons kunnen ontzorgen, en Deterink voorziet ons daarin op financieel gebied.”
Als voorbeeld haalt Evert een traject rondom ziekteverzuim aan. Na eigen controle bleek het niet op orde te zijn. Alleen kwamen ze er niet uit. “Toen hebben we Deterink ingeschakeld. Zij zijn erin gedoken, hebben er veel tijd en energie in gestoken en uiteindelijk de uitkering veiliggesteld waar we recht op hadden. Dat soort situaties laten echt de meerwaarde van een tussenpersoon zien. Zij kennen de materie en hebben directe toegang tot de verzekeringsmaatschappij.”
Evert benadrukt dat Groothuis en Deterink samenwerken op een manier die verder gaat dan alleen een zakelijke relatie. Het is een samenwerking waarbij vertrouwen, vakmanschap en innovaties hand in hand samengaan. “Het zegt genoeg dat wij al tientallen jaren op hen vertrouwen. We hopen dat we elkaar niet te vaak nodig hebben, maar als we ze nodig hebben, willen we wel geholpen en ontzorgd worden. En daar kunnen we op vertrouwen”
"Eens per jaar stemmen we de verzekeringen af. Dat gaat altijd met een heldere uitleg en communicatie, op een niveau dat het ook voor óns duidelijk is. Deterink denkt mee om verzekeringen elders onder te brengen, mocht dat nodig zijn. Het meedenken met de ondernemer, dat vinden wij een hele belangrijke pré.”
De werkwijze van Deterink sluit aan bij de manier waarop Groothuis onderneemt. “Goed luisteren naar de vraag van de klant en daar een zo adequaat mogelijke oplossing voor zien te vinden. Wij werken ook probleemoplossend. Samen met de klant op zoek gaan naar het betere, en daar sluit Deterink naadloos bij aan.”