Succesverhaal van Ruud: annuleren van een reis

nieuws van 1 juli

Succesverhaal van Ruud: annuleren van een reis
“Het is fijn dat uiteindelijk de gedane moeite niet voor niets is geweest en dat de klant heeft gekregen wat hem toekomt” aldus Ruud

Veel mensen kampen met hetzelfde probleem: Je hebt een mooie reis geboekt maar op je vakantiebestemming is code geel of oranje afgegeven door de uitbraak van het coronavirus. Bij veel mensen is onduidelijk wat de reis- en annuleringsverzekering vergoedt.

Dit was ook het geval bij één van onze klanten. Zij hadden een verre reis geboekt naar het land waar hun dochter na de zomervakantie zou gaan beginnen met haar studie. Door corona gaat de studie en daarom de reis helaas niet door wat betekende dat de familie de vakantie graag wilde annuleren. De claim was in eerste instantie gedeeltelijk afgewezen door de verzekeraar, dit is natuurlijk erg vervelend, zeker gezien de hoge annuleringskosten.

Onze adviseur Ruud Rikhof heeft zijn uiterste best gedaan voor deze klant om het volledige bedrag vergoed te krijgen. Door de juiste feiten te benoemen en dit op een goede manier te verwoorden richting de verzekeraar is het hem uiteindelijk gelukt en is de verzekeraar overgegaan tot vergoeding van de volledige annuleringskosten. “Het is fijn dat uiteindelijk de gedane moeite niet voor niets is geweest en dat de klant heeft gekregen wat hem toekomt” aldus Ruud.